Nieuws uit regio's:

Maasdriehoek
regio's instellen

De Wittegheit scoort hoog op NK

De Wittegheit scoorde hoog op het NK Voltige in Ermelo. Evenals vorig jaar waren er twee NK titels voor leden van de Wittegheit. Bij de solo junioren herhaalde
Advertorial

Verontwaardiging bij Kinderopvang Tijgertjes

Monique Kuipers, eigenaar van Kinderopvang de Tijgertjes, is verontwaardigd over het bericht dat de gemeente Uden van de rechter handhavend moet optreden tegen de locatie van de
Advertorial

Wie bouwt er mee aan Keniaans ziekenhuis?

19 reacties

door sjors op 31-jul-08 14:57

Kenia is eigenlijk helemaal geen arm land. Het beleid daar deugd niet en dat is de reden dat ze uitgesloten worden van ontwikkelingsgelden en leningen door de wereldbank. Ze zouden daar de corruptie beter eerst aan kunnen pakken.

sjors

stuur een pm

door speedy op 31-jul-08 15:06

@snap

mocht je er inderdaad naar toe gaan,dan hoop ik
dat je niks overkomt,maar dat valt dan niet te controleren
of je wel of niet gaat

speedy

stuur een pm

door snap op 31-jul-08 15:29

speedy en goldy, leer toch eens lezen!

snap

stuur een pm

door Marcel op 31-jul-08 20:09

Ik vind het te gek voor woorden, dat Nederland nog steeds zoveel overheidsgeld en hulp biedt aan ontwikkelingslanden, waar de meeste mensen niet te vertrouwen zijn. Wat mij betreft verbreken ze alle banden met zulke landen, te beginnen met alle Afrikaanse landen. Laat ze daar de boel zelf maar eens oppakken in plaats van wapens te kopen etc. Ze zoeken het daar maar mooi uit, wat mij betreft.

Wat er in Kenia is gebeurd met die vijf vrouwen, dat is echt verschrikkelijk. Maar het bevestigt alleen maar wat veel Nederlanders allang weten of denken. En voor de daders telt in mijn ogen maar één straf.

Als wij met zn allen iets goeds willen doen voor onze medemens, dan zijn er in Nederland nog meer dan genoeg goede doelen of "minder bedeelden", die hulp en/of geld kunnen gebruiken. Zowel jong als oud kunnen die hulp verlenen en krijgen, toch? Zelf ben ik "vriend" van Villa Pardoes en Stichting Doe Een Wens. Dat zijn in mijn ogen echte goede doelen, die het meer "verdienen" dan die Afrikaanse landen etc. Denk daar maar eens over na.

Verander de wereld, begin bij jezelf en in je eigen omgeving.

Marcel

stuur een pm

door kenia op 31-jul-08 20:34

Hallo allemaal,

Ik begrijp werkelijk niet waar al die ophef over gemaakt wordt.
Natuurlijk zullen mensen in Nederland ook hard de steun nodig hebben, maar wat neemt dat weg om deze stichting zo te bekritiseren. Die verkrachtingen zijn natuurlijk verschrikkelijk, maar bekijk de krant nog eens goed en kijk eens wat er allemaal gebeurd in ons eigen landje. Ik vind het goed dat jullie je druk maken om mensen in Nederland, maar er zijn ook mensen in Kenia die kampen met hongersnood, armoede, klimaatveranderingen, hiv en malaria crississen, niet de juiste kennis en middelen kunnen toepassen en niet te vergeten al die oorlogen.
Je kunt slechts alle kenianen over een kam scheren nu.
Dus toon alstublieft een beetje respect voor deze stichting, ben blij dat iemand een poot uitsteekt om anderen te helpen.
Het is prima dat jullie je druk maken om ons eigen land en omgeving, maar laat deze mensen hun ding doen!

kenia

stuur een pm

door snap op 31-jul-08 23:49

@Kenia, dat bedoel ik. Jij snapt het tenminste.

snap

stuur een pm

door speedy op 01-aug-08 08:50

@snap @kenia

de vrijwilligers gaan toch niet naar het hol van de leeuw?????
ik scheer niemand over een kam,maar waar rook is kan een
fikse brand ontstaan,maar ze hebben daar niet in de gaten dat
ze hun eigen ramen inslaan met deze acties,je hebt overal mensen voor
maar daarom wordt het animo om daar heen te gaan wel minder.
en dat is ook begrijpelijk.
de goeie moeten onder de kwade lijden,dat is overal zo.

speedy

stuur een pm

door stefke999 op 01-aug-08 20:41

snap snapt het niet zal ik het nog een keer uitleggen
bejaardenzorg hier is ver onder de maat die liggen met een luier aan in bed omdat er te weing personeel is om die mensen op t toilet te zetten komt nog bij dat de meeste weinig of geen buitenlucht meer in ademen omdat ze geen familie hebben fijne gedachte he hebben d'r hele leven gewerkt krijgen ze dit als dank dan nog t volgende weten jullie dat er hier een voedsel bank is kunnen mensen die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen om eten gaan bedelen ook een leuke gedachte he en dan noem ik nog maar een paar dingen op die hier in uden gebeuren en dan willen jullie graag op vacantie naar kenia om daar de intresante uit te hangen een hoop geld te deponeren voor een ziekenhuis terwijl dit om je heen gebeurd sorry maar dat kan ik niet begrijpen dus nogmaals begin eerst eens hier aan een paar van die problemen te werken dan zul je vlug merken dat dat bijna niet haalbaar is kun je nagaan als je daar
aan de gang gaat

stefke999

stuur een pm

door Goldy op 02-aug-08 09:34

Ja ja Snap, lees jij maar eens goed wat Stefke999 hierboven schrijft dan snap je het misschien. Zoniet, dan wil je het niet snappen denk ik.

Goldy

stuur een pm

door party op 02-aug-08 20:27

ik snap niet dat snap het niet snapt. Ik snap het wel.
Daar valt toch niks aan te snappen. Zo is het toch.. snap dat nou snap !
Speedy en Goldy snappen het wel snap.
Ik werk zelf in de zorg en snap heel goed wat zij ook snappen.

party

stuur een pm