Nieuws uit regio's:

Oss, Eindhoven, Maasdriehoek, Uden
regio's instellen

Verontwaardiging bij Kinderopvang Tijgertjes

Monique Kuipers, eigenaar van Kinderopvang de Tijgertjes, is verontwaardigd over het bericht dat de gemeente Uden van de rechter handhavend moet optreden tegen de locatie van de
Advertorial

Goed eerste half jaar voor Beter Bed

Beter Bed heeft over het eerste halfjaar van 2010 een stijging van de nettowinst gerealiseerd van 58,8%. De nettowinst bedroeg in het eerste halfjaar van 2010 € 9,9 miljoen (eerste helft 2009: € 6,2 miljoen).
Advertorial

Wie bouwt er mee aan Keniaans ziekenhuis?

19 reacties

door Kliknieuws op 30-jul-08 14:45

origineel bericht
UDEN – Een ziekenhuis bouwen, dat gaat niet zomaar, niet in Uden en ook niet in Kenia. Maar met de hulp van nog te vinden vrijwilligers is er eerder een kinderziekenhuis in Kisumu dan in Uden. Wie bouwt er mee?

De Stichting Heads Together uit Uden helpt op allerlei manieren kinderen in de sloppenwijken van Kisumu in Kenia. Kinderen in het weeshuis van zuster Philomena kregen schooluniformen, groentezaden, zelfs twee melkgeiten en veel meer. Dokter Andrew Mbala ontving een belangrijke levensreddende microscoop. De Keniaanse dokter en de Udense stichting willen nu een kinderziekenhuis gaan bouwen om de kindersterfte nog meer tegen te gaan.
Een ambiteus, maar ook een haalbaar plan, weet voorzitster Ingrid Huyben. ,,Maar we hebben wel enkele vrijwilligers nodig die tijd hebben het ziekenhuis te realiseren. Onze stichting heeft al veel leden en vrijwilligers, maar het zijn vooral jongeren en mensen die overdag moeten werken. We hebben ook enkele mensen nodig, bijvoorbeeld vutters, die overdag tijd hebben en wellicht ook de ervaring hoe zaken aan te pakken. Mensen die er een uitdaging in zien in om dit ziekenhuis te bouwen!”
De stichting zoekt personen die hun vrije tijd waardevol willen besteden, de Engelse taal machtig zijn en kunnen organiseren. De voldoening in het werk is groot, weet Ingrid Huyben: ,,Je krijgt er een goed gevoel bij. Elke stapje voorwaarts geeft een kick!”

Zie ook: www.headstogether.nl

Andrew Mbala werkt parttime in The Kisumu District Hospital en stuurde enkele foto's. Meerdere kinderen liggen er per ziekenhuisbed! De noodzaak van een extra ziekenhuis is er groot, zo meldt de dokter. Ook stuurde hij een foto van de kleine Derek bij het graf van Moses, een kind van 8 maanden dat vorig jaar overleed.

Kliknieuws

door speedy op 30-jul-08 15:22

denk dat er zich weinig vrijwilligers zullen aanmelden na wat er van de week daar is voorgevallen,en dat is dan ook zeer begrijpelijk

speedy

stuur een pm

door Rivala op 30-jul-08 16:20

Zullen weinig mensen zijn die zich daar nu voor zullen aanmelden. Wat een timing om daar nu naar te vragen, na die verkrachtingen in Kenia....

Rivala

stuur een pm

door stefke999 op 30-jul-08 17:24

tja dit slaat werkelijk alles alleen al super erg wat er van de week gebeurd is gaan ze er nu ook nog een ziekenhuis bouwen voor degene die dit achterlijke plan bedacht heeft ga eerst hier maar eens aan de slag ik bedoel hier lopen bejaarden bijstandsmoeders enz. naar de voedsel bank help die maar eens voordat je daar bij die criminelen aan de gang gaat.

groetjes stef

stefke999

stuur een pm

door henniekuipers op 30-jul-08 22:05

en dan nog niet gesproken over mogelijk aids en dergelijke , wie durft ?? kunnen ze meteen voor hun zelf een bedje in dit ziekenhuis reserveren!!

henniekuipers

stuur een pm

door snap op 31-jul-08 09:01

Typisch Nederlands. Generaliseren. Nu er een (verschrikkelijke) verkrachting heeft plaatsgevonden, die ik overigens natuurlijk niet goed praat, denk men dat de gehele mannelijke bevolking van Kenia verkrachters zijn. Vergelijk: Alle Polen stelen auto's en drinken tot ze er bij neervallen. Dit is, en dat weet ik uit eigen ervaring, echt niet het geval. Mensen, blijf toch optimistisch. De mensen in Kenia schreeuwen om hulp. Iedereen die in de mogelijk is: help!

snap

stuur een pm

door Goldy op 31-jul-08 10:24

Ook in eigen land schreeuwen nog steeds mensen om hulp! Ga daar maar aan de slag als je zonodig iets wil doen. Het zijn daar alleen druppels op 'n gloeiende plaat.
Genoeg oudere mensen hier die echt hulp nodig hebben of behoefte hebben aan zoiets simpels als een wandeling met dit mooie weer. Maar jah, dat is natuurlijk niet spannend genoeg.

Goldy

stuur een pm

door speedy op 31-jul-08 11:07

@snap

waarom ga je er zelf dan niet heen????
je SNAPT toch zeker wel door wat er daar gebeurt is
de mensen er totaal geen behoefte meer aan hebben om daar naar toe te gaan.

speedy

stuur een pm

door snap op 31-jul-08 12:11

@goldy: een wandeling is niet een van de eerste levensbehoeften. Een ziekenhuis lijkt me meer prioriteit hebben dan een wandeling.
@Speedy: staat er in mijn reactie dat ik er niet naar toe ga????

snap

stuur een pm

door Goldy op 31-jul-08 13:19

De overheid hier zorgt voor de eerste levensbehoefte. Dat zouden ze daar ook moeten doen. Het gaat er mij om dat er hier in dit land ook nog genoeg te doen is.

Goldy

stuur een pm